вторник, 4 март 2014 г.

ЗА МАЛКИТЕ МЕЧТИ

Всеки си има мечти . Много мечти . Хиляди големи и малки мечти . Аз често го казвам - мечтите са мечти за да се сбъдват ! Тези дни и аз мога да се похваля с няколко сбъднати . 
Преди месец и половина се сдобих с едно малко дендробиумче - Бери Ода . През цялото това време го отглеждах като Ванда . Мечтаех си за една малка розова саксийка и субстрат за орхидеи . 
 Вече ги имам - и субстрата , и саксийката . 

Бери Ода се кипри в новия си дом , а аз съм много щастлива , защото сбъднах една от мечтите си . Най-накрая успях да се погрижа за дендробиума . Сега е негов ред - да ме зарадва с цвят ! 
Но не спрях до тук . Вчерашния ден беше чуден - бях много щастлива . Днес също , защото списъкът с мечти поолекна с още няколко . 
От много време си мечтаех за една бяла розичка - не знам защо . Харесвам големите бели цветове и нежния аромат. Как сияят . Белота ... 
Имам я - Бяла нощ ( white nigh ) . Милата - изглеждаше доста омърлушена , задушаваща се в найлоновият плик . Веднага я отворих , за да си поеме глътка свеж въздух . Когато се прибрах я настаних в кофичка с вода , а днес - в градината , между две червени . Да се надявам , че ще съм добър стопанин и за нея . 


Желанието ми да спасявам цветя вчера беше напълно задоволено . В един от големите магазини забелязах девет умиращи иглики . Бяха много сухи , листенцата им лежаха безжизнени върху почвата в саксиите . За цветчетата да не говорим . Тъй като кората беше с десет гнезда се смилих и над едно от карамфилчетата . Да ни е честито - и на тях , и на мен . 
Още една от точките в списъка с мечти е зачертана - имам си игликина пътечка . 
По най-бързия начин ги изнесох навън и ги полях с малкото вода , която имах в колата . Около 300мл за десет саксийки си е нищо , особено в тяхното състояние , но си беше достатъчно , на фона на зловещата суша .
Отивахме на гости у дядо , за това им се наложи да прекарат още няколко часа в колата . 
Вчерашният ден беше от онези дъждовни пролетни дни - кротки и напоителни . Прибрах се . Оставих ги за няколко часа под дъжда , а със всяка следваща капка те се изправяха . Прибрах ги да нощуват в избата . На сутринта изглеждаха невероятно . Почистих ги от повехналите листа и цветове . Ето ги ! Невероятни са ! 










За да сбъднеш мечтите си не е нужно да се бориш с вятърни мелници . Има и много по-дребни нещица , за които сърцата ни мечтаят , а ние ги отхвърляме с лека ръка , като незначителни . Огледайте се . Доставяйте си ежедневни радости . Нали това е една от най-големите ни мечти - да бъдем щастливи . 



Няма коментари:

Публикуване на коментар