четвъртък, 20 март 2014 г.

БИЛКИ И ПОДПРАВКИ - МАРТ 2014

20.03.2014

ЧЕСТИТА ПЪРВА ПРОЛЕТ ! 
 Според синоптиците тя настъпва точно днес . Дълго се чудех къде точно да разказвам за билковата ми градинка . Мисля , че си заслужи отделна тема . 
Билките за мен са зеленото злато на природата . Аз често си пийвам чай , дори и през лятото . До преди три години всяко лято ходехме на почивка и си берях от диворастящите видове . Напоследък времето и финансите ни станаха оскъдни , а пакетчетата от магазина нямат нищо общо с истината . За това реших да се пробвам в отглеждането им . Друга мотивация се оказа една позната агрономка , която се занимава точно с това - културното и екологично отглеждане на лечебни растения . Тя се казва Пепа и е от Карловското село Каравелово . Леля Пепа запали баба Нина ( бабата на съпруга ми ) . Аз покрай тях - не може да остана незасегната от този пожар на аромати .
Още през август миналата година се сдобих ( откраднах си ) с няколко коренчета от маточина и питомна мента . Тези дни забелязах , че са се показали . Сега остава тежкото решение къде точно да си настаня билковият участък , защото желанията ми не свършват до тук .
Често пиша в един форум за цветя . През есента организирахме обща поръчка за семена от Естония . Аз се сдобих с тези - босилек , мащерка , лайка , жълт кантарион , ехинацея и балканска чубрица . 





Това не ми е достатъчно . Имам желанието и за още видове - мурсалски чай и риган . Копривата също е страхотна за чай , но нея не смятам да я култивирам . 


Няма коментари:

Публикуване на коментар